Voorwoord

Voorwoord (Lees asb eers, indien dit u eerste keer by hierdie blog is, anders kan u gerus met die blad afrol ondertoe om by die blog uit te kom)

Daar het ‘n gedagte in my opgekom toe ek nog redelik jonk was, dat alles wat geskryf of gedruk is nie die volle waarheid is nie. Later het ek besef dat alles wat gelees kan word, bestaan uit kaf en korrels. Nog later het ek besef dat niks in die materie volmaak is nie, daarom kan geen geskrif net uit korrels bestaan nie. Die geskrifte wat jy voor jou het, liewe leser, moet asseblief op dieselfde grondslag beoordeel word. Ek vra jou nie om alles wat jy lees te aanvaar nie, maar soek die korrels volgens jou begrip en gewete uit.
Ongeveer halfpad deur my lewe het ‘n argument, in ‘n baie goeie gees met ‘n goeie vriend van my plaasgevind. Die vriend is ‘n seviele ingenieur en ons het gepraat oor ‘n ontwerp van ‘n staalbalk wat verkry kan word deur ‘n bestaande I balk tandvormig te sny en dan die “tande” op mekaar vas te sweis om ‘n groter balkdiepte en dus ‘n groter dravermoë te verkry.

Fig. 1
‘n Solide I balk word tandgewys gesny en dan word die twee helftes teenoor mekaar geskuif en weer aan mekaar gesweis om weer ‘n dieper I balk te vorm.
Fig. 2
Die vergrote I balk wat meer as 3 keer die dravermoë van die oorspronklike balk sal hê, sonder dat die gewig vermeerder.

Hierdie mag vir die leek ‘n bietjie te tegnies wees, maar wees egter geduldig, ek probeer die verskil in siening verduidelik.
My argument was dat sweislas S nie te kort mag wees nie, want dit sal tot gevolg hê dat die las gaan skuifskeur (shear). Hy het gesê daar is nie daardie soort spanning in die middel van ‘n balk nie. Eintlik was ek met my matriek ‘n bietjie vermetel om met ‘n ingenieur te stry oor iets in sy vakgebied. Ons verskil het gekom omdat ons die voorwerp verskillend gesien het. Hy het Fig. 2 as ‘n eenheid gesien, wat dit werklik was! Daarteenoor het ek dit as twee aparte balke gesien, omdat as sweislas S korter word, beweeg dit nader na 0, wanneer dit werklik twee balke is. Op een of ander lengte van die sweislas sou dit skuifskeur. Die ingenieur het later toegegee dat ek reg was, maar dit is nie van belang nie. Wat ek probeer tuisbring is dat verskillende mense op verskillende maniere na ‘n geskrewe stuk kyk en ek gaan geensins ‘n leser kwalik neem indien hy of sy van my verskil nie.
Dat ek met die geskrifte op mense se tone gaan trap is onvermydelik, maar as dit nie die geval was nie; waarom skryf ek dan? Indien die leser net ‘n paar “korrels” ontdek, is ek verheug en weet ek dat dit die moeite werd was. Sien tog maar die teenstrydighede oor, soos wanneer ek bv. snedigheid veroordeel terwyl ek self dikwels snedige dinge skryf. Ek self is baie ver van volmaak af, sien tog maar die foute oor.
Ook is ek nie ‘n taalkundige nie en daar is beslis baie ruimte vir verbetering, om vloeiende leesgemak te verseker, maar ek vra tog dat verandering versigtig gedoen moet word, aangesien ‘n woord verandering ‘n bedoelde begrip verlore kan laat raak.

Thursday, February 11, 2016

Vrye Wil



Vrye Wil.

            Hoe belangrik ag die gemiddelde mens die twee kort woordjies? Dink ons ooit daaraan dat as dit nie bestaan het nie, ons as mense ook nie sou bestaan het nie? Daardie gawe is die grootste geskenk wat die mens ooit ontvang het, want sonder dit sou ons op presies dieselfde vlak as diere gewees het! Alles wat ons doen sou instinktief wees. Daar is mense wat reken dat  Elohim tog Sy almag behoort te gebruik om te verhoed dat mense hulle vrye wil misbruik, maar kyk wat sê Jahshua in H tot H 82:14. “Dit sou inderdaad ‘n baie maklike manier gewees het. Maar as Ek dit sou doen, dan sal die konings, sowel as die volkere immers ophou om vry mense te wees. Hulle sou daarom gerig word om soos edele menslik lykende diere te word, by wie daar geen sprake meer sal wees van ‘n vrye geestelike ontwikkeling nie. Solank ons mense soos mense wil behou, mag ons absoluut nie die magsmiddele wat ons ten dienste staan, gebruik nie. Want ons weet dat dit op dieselfde oomblik met die mensdom gedaan sal wees. Die mense sou tot diere en tot afgerigte slawe van ons ewige onoorwinlike mag word!”
            Vrye wil is gekoppel aan intelligente denke, daarom kan ons nie b.v. koppigheid van ‘n huisdier met vrye wil verwar nie. ‘n Pasgebore kind handel ook instinktief, maar soos die denke ontwikkel, ontwikkel die vrye wil met ‘n versnellende tempo. Die kind groei nou op as lid van ‘n gesin, waar elke lid ‘n vrye wil het, wat aansienlik kan verskil omdat denkrigtings en geaardheid verskil. Dissipline en wysheid het nou ‘n baie groot invloed, wat betref die harmonie in die gesin.
            Konserwatiewe ouers sal waarskynlik poog om hulle kinders volgens die riglyne van die Bybel en die volkstradisies op te voed, maar dit sal met baie wysheid en die minimum dwang gedoen moet word, want die kinders moet nie die dissipline in die ouerhuis as tronkmure beskou nie! Die kinders word skooltoe gestuur en daar bestaan die moontlikheid dat hulle blootgestel kan word aan begrippe wat nie in hulle ouerhuis aanvaarbaar is nie.
            Die vraag kan gevra word: Is die vrye wil ‘n seën of ‘n vloek? Die antwoord is op watter wyse sy vrye wil, sy eie vrye wil, toelaat om op te tree. Wanneer ‘n baie jong kind nie sy sin kry nie, kan hy in ‘n drifbui op die grond val, omdat dit vir hom voel of hy in ‘n tronk is, al het hy nog nooit ‘n tronk gesien nie! Die dissipline laat hom voel dat sy vrye wil aangetas word en sy optrede beteken dat hy misbruik probeer maak van sy vrye wil. Dieselfde kind kan later in sy lewe sy eie vrye wil aanpas by die van sy ouers omdat hy die wysheid daarvan kan insien.
            Ongelukkig is daar ouers wat die uitlewing van die vrye wil van hulle kinders so belangrik ag, dat hulle nie die gevolge van die ‘vryheid’ in ag neem nie! Dikwels is dit ook ‘n geval dat hulle kinders ‘n hindernis is wanneer die ouers met hulle eie vermaak besig is. Hulle leef volgens hulle eie vrye wil en gebruik hulle kinders se vrye wil as verskoning om van die ‘lasposte’ ontslae te raak! Kinders, sommiges selfs so jonk as 12 jaar, word by ‘n popfees afgelaai [met kombers en al] en die volgende dag eers weer opgelaai. Weet daardie ouers wat daar aangaan, of gee hulle nie om nie, want hulle wil nie inbreuk op hulle kinders se vrye wil maak nie! Wat by sulke popfeeste gebeur, is net eenvoudig te vulgêr om neer te skryf!
            Die verandering van ‘n mens se vrye wil is in werklikheid baie noodsaaklik, want indien die mens baie ‘standvastig’ aan sy vrye wil vasklou, sal hy as volwassene steeds oor die mentaliteit van ‘n kind beskik. ‘n Stabiele vrye wil kan in een van twee rigtings verander. Groei in die rigting van wyse ouers se voorbeeld, of verandering om aan sekere leerstellings gedienstig te wees.
            Weet die ‘traak-my-nie-agtige’ ouers wie Beatrice en Sidney Webb, asook George Bernard Shaw was en watter sluwe geleidelike rol hulle gespeel het, om die jeug tot dekadensie te lei? Hulle bose doelstellings het baie jare gelede ‘n aanvang geneem, maar tot vandag het dit ‘n toenemende bose invloed op die vrye wil van die jeug, want die promiskuïteit is fisies so genotvol dat dit deel van die vrye wil word en dus gewoontevormend is! Wanneer die gevolge van hulle optrede, soos b.v. swangerskap en of veneriese siektes hulle tot die werklikheid skok, sal hulle besef dat hulle gewaande vryheid hulle tot in ‘n ‘tronk’ gelei het! Die vrye wil het moontlik verdwyn vir altyd.
            En die ouers? Ons moet dit in gedagte hou dat Fabianisme vir baie jare reeds bestaan en dat die bose stelsel juis so stadig toegepas word, dat die meeste mense dit gladnie bemerk nie, en tog gewoond word daaraan! Dit is soos ‘n siekte waar die wat daarmee besmet is, glo hulle is gesond omdat hulle aan die siekte ly! Die kinders wat in die vorige twee paragrawe bespreek word, kom gewoonlik uit huise wat met Fabianisme besmet is, maar nie almal en ook nie altyd nie.
            Die ondersteuners, of sal ek eerder sê die wat met Fabianisme besmet is, het gedurende die laaste eeu of twee geweldig vermeerder, maar daar het ook ander aansteeklike siektes by gekom; jy weet soos tering ook die Vigs-lyer aantreklik vind!
            Die epidemie het na die smaak van sommige siekes te stadig versprei en toe tree daar ‘n Amerikaner met die naam John Dewey op die voorgrond. Hy het baie invloed gehad in die onderwys kringe en sy filosofie, wat hy ook in sy onderrig beklemtoon het, was dat die Skepper nie bestaan nie. Hy het die Marxistiese dogma beklemtoon, dat die mens geen siel of vrye wil het nie! Moraliteit het hy verwerp en die primêre doel van opvoeding was vir hom die vernietiging van die kind se individualistiese karakter eienskappe. Kyk waar trek ons nou al! By  Rusland 1917! En hoe is dit gesteld in die V.S.A? Die volgende aanhaling is geneem uit Attempted Rape of South Africa, geskryf deur Francis Grim: “At the close of Dewey’s career in 1950 he became honorary chairman of the league for Industrial Democracy which is the American counterpart of the British Fabian Society”! Die wat nognie die gevaar van die ‘siekte’ raaksien nie, is self siek of onnosel, want hulle kan nie die naderende verlies van hulle vrye wil raaksien nie! Die naderende ‘tronk’, die algehele verlies van hulle vrye wil, word as die ideale bestaan voorgestel en hulle kan nie die sluheid daaragter raaksien nie!
            Die mens se vrye wil; word dit gebruik of word dit misbruik? Wanneer ons let op die liefde van ons Skepper, soos beskryf in die eerste paragraaf, is die beleid van die Nuwe Wêreld Orde in skrille kontras, want die bose mag wil van die totale mensdom, deur middel van die ontneming van hulle vrye wil, slawe maak. Dit is die duidelikste voorbeeld van die verskil tussen Lig en duisternis. Die probleem is net dat die leuenagtige duisternis hulleself as lig voorstel en die gebreinspoeldes glo dit! Hulle het nie meer ‘n vrye wil nie en is reeds in die slawekamp! Vrye wil is belowe, maar willose gehoorsaamheid is die gevolg en sal onverbiddelik afgedwing word!
            Die vraag is nou: Hoe kan hierdie verskriklike toestand afgeweer word? Die twee bewegings van die vrye wil is reeds gemeld, n.l. na die lekker immorele, “Godlose” en geweten-lose wêreld, of na die liefdevolle Skepper. Om die weg van die Skepper te volg, beteken om ten volle en met erns Sy Orde geduldig en met wysheid te volg tot barmhartigheid en Liefde, wat sal lei tot eenwording met Hom.

No comments:

Post a Comment